بازدید استاندار خراسان رضوی از روستا‌های سیل زده فریمان+ عکس (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم
سرخط خبرها

مجتمع پذیرایی کوهسنگی برای زائران و مجاوران احیا شد | ۲۰ میلیارد ریال هزینه در ۹ ماه بازسازی

  • کد خبر: ۱۹۹۸۰۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
مجتمع پذیرایی کوهسنگی برای زائران و مجاوران احیا شد | ۲۰ میلیارد ریال هزینه در ۹ ماه بازسازی
طبق اعلام مجری طرح، زائران و مجاوران می‌توانند از خدمات ویژه این مجتمع بهره‌مند شوند.

به گزارش شهرآرانیوز برای مشهدی‌ها و بسیاری از مردم ایران، کوهسنگی نه به بیمارستان‎ها یا پوشش دل انگیز درختانش، بلکه به بوستان تاریخی آن شناخته می‌شود؛ فضای فرح‎بخش و چشم نوازی که به جریان آب بر بستر سنگ، گل‌های هزاررنگ و البته کوه استواری شناخته می‌شود که در دل بوستان سر به آسمان دارد و نه فقط کوهنوردان و ورزشکاران، بلکه هر زن و مرد و پیر و جوانی را به فتح خود فرامی خواند.

در تاریخچه این بخش کوچک از شناسنامه هویتی مشهدالرضا (ع) نیز فراز‌های حیرت انگیزی به چشم می‌آید؛ جایی که بنا بر اسناد موجود، قدمت نخستین ساختمان دوطبقه در فضای پارک به زمان تاج‎گذاری شاه عباس صفوی بازمی گردد و تصریح شده است که شیر‌های سنگی بوستان به عنوان نمادی از قدمت، اصالت و البته فضای خاطره انگیز کوهسنگی برای ایرانی‌ها بیش از ۸۵ سال سن دارند. از سال ۱۳۸۲ نیز با تدفین پیکر‌های مطهر هشت شهید گمنام بر فراز قله این کوه تنها، کوهسنگی به مزار نورانی شهدای گمنام و کوه آن به «جبل‎النور» شناخته می‌شود و هویت آن بیش از گذشته با باور‌های مردم مشهد گره خورده است.

پروژه مجتمع کوهسنگی، نماد حمایت از بخش خصوصی

تثبیت و توسعه بوستان کوهسنگی موضوعی نیست که در برنامه امسال یا سال گذشته شهرداری مشهد انحصار داشته باشد. مدیریت شهری در جهان شهر برکت و کرامت، مدت هاست در مقام صیانت از این میراث ماندگار، فاز‌های جداگانه تثبیت و توسعه فضای بوستان را در دستورکار قرار داده است و هر بار پیراهن یک بخش از این شناسنامه کوچک مشهد را با طراوت و آبادانی رنگ آمیزی می‌کند.

با این حال، اعلام خبر رسمی بازسازی، مرمت و احیای مجتمع پذیرایی کوهسنگی، یکی از خبر‌های خوشی بود که مشهدی‎ها در سال‌های گذشته شنیده اند؛ همان مجتمعی که سال‌ها در جوار استخر بزرگ این بوستان آرمیده بود و چراغ‌های همیشه خاموش و زیرساخت‌های فرسوده اش قلب هر مجاوری را می‌آزرد. با این حال، خبر‌ها از پایان پروژه احیای این مجتمع حکایت دارد و سعید باقری جبلی، مدیر شرکت تاوآویژه پارس، به عنوان پیمانکار و مجری این طرح در گفتگو با شهرآرا از چند و، چون این پروژه تاریخی و بزرگ می‌گوید.

از گفته‌های مدیر شرکت تاوآویژه پارس این طور برمی آید که احیای پروژه‌های عمرانی ازکارافتاده، تخصص ویژه آن هاست. به بیان او، روال کاری این شرکت آن است که پس از قبول مسئولیت بازسازی پروژه‌های تخصصی در فرودگاه‌ها و مراکز گردشگری شهر‌های بزرگ، به سراغ پروژه‌های خاص داخل شهر‌ها می‌روند و بر همین اساس، پس از اینکه شرکت تاوآویژه پارس در سال ۱۴۰۰ به عنوان مجری بازسازی پارکینگ فرودگاه شهیدهاشمی نژاد برگزیده شد، خدمات خود را بر زیرساخت‌های هویتی و تاریخی مشهدالرضا (ع) نیز متمرکز کرد.

باقری بیان کرد: پیش از اینکه در فراخوان مشارکت برای احیای مجتمع کوهسنگی نام نویسی کنیم و شهرداری مشهد به ما اعتماد کند، مطالعات کارشناسی دقیقی از وضعیت پروژه‌های هویتی بلااستفاده مشهد انجام داده بودیم و می‌دانستیم که این مجتمع بیش از چهار سال از کار افتاده بود؛ به خصوص پس از فراگیری کرونا. این وضعیت باعث شده بود تا آسیب‌های شدیدی به لوازم و زیرساخت‌های آن وارد شود و همه چیز به شدت فرسوده باشد. در این وضعیت، ما در فراخوان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شرکت کردیم تا این بخش از میراث هویتی بوستان کوهسنگی را احیا کنیم.

مدیر شرکت تاوآویژه پارس تأکید کرد که پروژه از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و در جریان ۹ ماه کار شبانه روزی و خستگی ناپذیر، فقط حدود سه ماه متمرکز بر بازسازی و شست وشو بوده اند تا مجتمع رفاهی کوهسنگی مشهد بتواند دوباره پذیرای زائران و مجاوران امام رئوف باشد.

باقری ادامه داد: پیش از این هم ما در مشهد حضور داشتیم و برای راه‎اندازی کافه پالیزی در بولوار وکیل آباد (بولوار باهنر) سرمایه گذاری کرده بودیم. به همین دلیل، از فضای فرهنگی شهر باخبر بودیم و می‌دانستیم که این پروژه چقدر برای مشهدی‌ها مهم است. به همین دلیل، عملیات احیای لوله کشی گاز، آب آشامیدنی و فاضلاب مجتمع در گام اول اجرا شد و با بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه، کاری کردیم که نه فقط بخش‌های زیرساختی، بلکه حتی جذابیت‌های بصری مجتمع مانند آبشار زیبای روبنایی هم مرمت شود.
درنهایت هم آشپزخانه، رستوران ایرانی، فست‎فود و بام سبز این مجموعه در قالب دو ساختمان مجزا به طور کامل بازسازی، بهسازی و احیا شد.

به گفته وی، باید بیش از این بر حوزه تبلیغات مجتمع کوهسنگی تمرکز شود. زیرا فرصت فوق العاده‌ای برای جذب زائران خارجی و افزایش ماندگاری گردشگران است. باقری افزود: یکی از اقدامات مهم ما این بود که با خود شهرداری وارد مذاکره شویم تا تبلیغات ما را در شهر برعهده بگیرد. با این حال، چون خودمان در فرودگاه بین المللی مشهد در ویترین تعامل با مسافران ایرانی و خارجی قرار داریم، مقرر شد تا فرایند تبلیغ مجتمع و جذب زائران به مدیریت شرکت تاوآویژه پارس و البته به کمک زیرساخت‌های رسانه‌ای شهرداری ازجمله روزنامه شهرآرا انجام شود.

اشتغال‎زایی برای ۲۵۰ نفر در جوار امام مهربانی‎ها

البته به موازات دستاورد‌های مهم این عملیات عمرانی برای ارتقای زائرپذیری مشهد، خدا می‌داند که تلاش‌های شبانه روزی مجریان طرح تا چه حد برکات پنهان اقتصادی در حوزه‌های مختلف ازجمله اشتغال زایی داشته است. در این باره سؤال پرسیدیم و باقری جبلی از موضوعاتی گفت که اگر اهمیت آن بیشتر از این پروژه نباشد، کمتر نیست. وی تصریح کرد: اکنون بیش از پنجاه نفر در قالب کارکنان اجرایی، اداری، مالی و بازرگانی در شرکت ما مشغول به کار هستند و تلاش شرکت تاوآویژه پارس و نیرو شبکه نوشهر در این پروژه باعث شده است تاکنون به عنوان کارآفرین نمونه در خراسان رضوی برای بیش از ۲۵۰ نفر نیرو در جوار امام مهربانی‎ها اشتغال ایجاد شود.

باقری افزود: این باعث افتخار ماست که به هم میهنان خود خدمت برسانیم و در بخش مهمی مانند گردشگری و زیارت که کمتر به آن توجه شده است، پروژه‌های زیرساختی اجرا کنیم. شرکت ما هم اکنون مدیریت جایگاه تشریفات اختصاصی یا همان CIP در فرودگاه امام خمینی (ره)، کافه رستوران و رستوران در فضای ترمینال و همچنین همه رستوران ها، کافی شاپ‌ها و کافه رستوران‌ها در فرودگاه‌های مهرآباد تهران و شهیدبهشتی اصفهان را برعهده دارد و به موازات این، مسئولیت مدیریت اجرایی ترمینال فرودگاه کیش، هتل مریم و رستوران کوه نور در این شهر زیبای ساحلی هم به ما سپرده شده است. از این بابت، به زائران و مجاوران امام رئوف (ع) و همه آن‌هایی که با بوستان تاریخی کوهسنگی مشهد خاطره دارند، اطمینان می‌دهیم که تخصص ما فعالیت در این عرصه‎هاست و حافظان امانت‎دار هویت شهر امام رضا (ع) در این بوستان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->